Case: Länsförsäkringar Östgöta

Generationsskifteskväll

I oktober 2020 startade vi vårt samarbete med Länsförsäkringar Östgöta för att aktivt vara med och utveckla Länsförsäkringar Östgötas digitala events. Vi har hjälpt LFÖ att leverera både interna och externa digitala events, bolagsstämmor, fullmäktigemöten, medarbetarträffar och kundträffar.

LFÖ genomförde ett kunskaps och inspirationsevent som var riktad till deras lantbrukskunder för att informera och ge tips om vad man bör tänka på vid diskussioner kring generationsskifte inom lantbruk.

Tidigare år har dessa träffar varit fysiska möten, men i år fick vi i uppdrag att ställa om det till ett helt digitalt event, med allt vad det innebär.

Generationsskifteskvällen livesändes en vardagskväll och innehöll flera föreläsningar och interaktivitet där tittarna kunde ställa frågor och få svar direkt från studion.

Med vår hjälp, i form av projektmöten, stöttning med körschema och regi, genrep och coachning under livesändning, fick vi till en riktigt kunskapsöverförande kväll!

Tittarna upplevde eventet som nytänkande och rappt med hög kunskapsöverföring, vilket betyder att vi lyckades mycket väl med vårt mål!